Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ: "ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΑΞΙΕΣ"

Στο πλαίσιο εμπλουτισμού των δράσεων των εκπαιδευτικών που υλοποιούν προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας εγκρίνει τη λειτουργία των Τοπικών Δικτύων Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλους:
·         «Καλλιεργώντας αξίες»
·         «Περιβαλλοντικά - πολιτιστικά μονοπάτια σε αξίες διαχρονικές»
Σκοπός της δημιουργίας των τοπικών θεματικών δικτύων είναι η ανάπτυξη ενός πλαισίου επικοινωνίας, υποστήριξης και ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων που υλοποιούν προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων με ανάλογα θέματα.
Σημειώνουμε ότι στα συγκεκριμένα Δίκτυα θα υπάρχει συνεργασία της Δ/νσης Α/θμιας Πέλλας με την Δ/νση Α/θμιας Ημαθίας, καθώς και οργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων από τις Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων.

Καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να ενταχθούν σε κάποιο από τα τοπικά δίκτυα να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση, (έχει σταλεί στα σχολεία)  μέχρι τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016  και να την στείλουν στο mail:   kainotomesdraseispellas@gmail.com      


           ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
« Καλλιεργώντας αξίες»
Είναι πολύ σημαντική η σύζευξη των προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων με την εκπαίδευση αξιών. Για το λόγο αυτό θέτουμε ως στόχους του Δικτύου:
  Αναγνώριση της ποικιλότητας: το πλούσιο ψηφιδωτό της ανθρώπινης εμπειρίας στα πολλαπλά φυσικά και κοινωνικο-πολιτιστικά πλαίσια του κόσμου.
  Ανάπτυξη του σεβασμού και της ανεκτικότητα της διαφορετικότητας: η επαφή με το διαφορετικό εμπλουτίζει, προκαλεί και παρακινεί.
  Καλλιέργεια των αξιών του σεβασμού και της αξιοπρέπειας που θεμελιώνουν την αειφόρο ανάπτυξη στην προσωπική και επαγγελματική ζωή.
  Αναγνώριση των διαφορετικών πολιτιστικών προσεγγίσεων της φύσης, της κοινωνίας και του κόσμου, ώστε να μην αγνοούνται στο όνομα της ανάπτυξης.
  Αναγνώριση των αρχών της  ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης, της υπευθυνότητας.
Στις αξίες συμπεριλαμβάνονται και το ισορροπημένο παγκόσμιο οικοσύστημα, ο ειρηνικός κόσμος, η ελευθερία και η ισότητα.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε πώς στο Δίκτυο μπορούν να ενταχθούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων που άπτονται των στόχων του δικτύου. Επίσης προγράμματα πρόληψης σχολικού εκφοβισμού και βίας αφού αυτά αναφέρονται σε αξίες όπως: της ελευθερίας , της αλληλεγγύης , της ενσυναίσθησης , της αποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας, της αλληλοκατανόησης, της συνεργασίας, της ομαδικότητας.
Η μέθοδος εργασίας στα προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων,  ακολουθεί τη βιωματική και διαθεματική προσέγγιση.  Δίνεται η δυνατότητα ώστε το σχολείο να ανοιχτεί στην κοινωνία, οι μαθητές να ενεργοποιήσουν τη σκέψη τους και να αναπτύξουν κριτική ικανότητα, να αγαπήσουν τη γνώση μέσα από το πρόγραμμα που θα διαπραγματευτούν. Επίσης μέσα από αυτήν την προσέγγιση,  αναπτύσσονται σχέσεις σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών, μαθητών  και εκπ/κών , με αποτέλεσμα ένα  ευχάριστο και δημιουργικό κλίμα στη σχολική τάξη.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
            Ο συντονιστικός φορέας του δικτύου θα βοηθάει τα σχολεία του Δικτύου με κάθε διαθέσιμο τρόπο (σχετική βιβλιογραφία, συντονισμό επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων, κοινές συναντήσεις, εκδηλώσεις και όπου είναι δυνατόν κοινές επισκέψεις, οργάνωση συναντήσεων και επαφές με ειδικούς επιστήμονες και συνεργάτες του δικτύου, οργάνωση σεμιναρίων, ανακοινώσεις αποτελεσμάτων στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς).Επικοινωνία μέσω διαδικτύου.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ελισάβετ Φράγκου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Πέλλας
Έφη Αντωνιάδου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Ημαθίας
Κέντρο πρόληψης ΟΡΑΜΑ
Θανάσης Μπαζούκης , Υπεύθυνος ΣΣΝ Πέλλας
Ανθούλα Βάσσου, Προϊσταμένη Εκπ/κών θεμάτων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου