Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ: "Περιβαλλοντικά - πολιτιστικά μονοπάτια σε αξίες διαχρονικές"

Στο πλαίσιο εμπλουτισμού των δράσεων των εκπαιδευτικών που υλοποιούν προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας εγκρίνει τη λειτουργία των Τοπικών Δικτύων Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλους:
·        «Καλλιεργώντας αξίες»
·        «Περιβαλλοντικά - πολιτιστικά μονοπάτια σε αξίες διαχρονικές»
Σκοπός της δημιουργίας των τοπικών θεματικών δικτύων είναι η ανάπτυξη ενός πλαισίου επικοινωνίας, υποστήριξης και ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων που υλοποιούν προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων με ανάλογα θέματα.
Σημειώνουμε ότι στα συγκεκριμένα Δίκτυα θα υπάρχει συνεργασία της Δ/νσης Α/θμιας Πέλλας με την Δ/νση Α/θμιας Ημαθίας, καθώς και οργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων από τις Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων.
Καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να ενταχθούν σε κάποιο από τα τοπικά δίκτυα να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση,  (έχει σταλεί στα σχολεία)  μέχρι τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016 και να την στείλουν στο mail:   kainotomesdraseispellas@gmail.com   

ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
«Περιβαλλοντικά- πολιτιστικά μονοπάτια … σε αξίες διαχρονικές»
Στον τόπο μας συναντάμε σημαντικά δείγματα ιστορικής και πολιτισμικής αξίας, πολύτιμα δείγματα βιομηχανικής κληρονομιάς, παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, που λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης και των σύγχρονων αναγκών, δοκιμάζονται στη φθορά του χρόνου.
 Επίσης η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει στο φως πλούσια ευρήματα που προσφέρουν γνώσεις για την ιστορία και την καθημερινότητα της ζωής των κατοίκων . 
Μέσα από το δίκτυο μπορούμε να ανακαλύψουμε τη σχέση ανθρώπου και φύσης μελετώντας το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον του τόπου μας.


ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΙ
·         Να μελετήσουν οι μαθητές/τριες την τοπική ιστορία και τον πολιτισμό σε σχέση με το τοπικό περιβάλλον
·         Να γνωρίσουν τη βιομηχανική κληρονομιά του τόπου τους
·         Να αγαπήσουν το φυσικό τους περιβάλλον.
·         Να ευαισθητοποιηθούν γενικά σε θέματα αειφορικής διαχείρισης.
·          Να γνωρίσουν την άρρηκτη σχέση βιομηχανικής κληρονομιάς και περιβάλλοντος
·          Να γνωρίσουν την κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή του τόπου.
·          Να αναπτύξουν κριτική ικανότητα και να μάθουν να αξιολογούν τα στοιχεία που τους δίνονται και να τα παρατηρούν.
·          Να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος στο παρελθόν σημάδεψε τη σχέση του με τη φύση. Ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης ανθρώπου – φύσης για τις μελλοντικές ανθρώπινες παρεμβάσεις στο περιβάλλον.
·          Να διαμορφώσουν προτάσεις  επανάχρησης των βιομηχανικών κτηρίων και των κτηρίων παραδοσιακών οικισμών.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Η μέθοδος εργασίας στα προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων,  ακολουθεί τη βιωματική και διαθεματική προσέγγιση.  Δίνεται η δυνατότητα ώστε το σχολείο να ανοιχτεί στην κοινωνία, οι μαθητές να ενεργοποιήσουν τη σκέψη τους και να αναπτύξουν κριτική ικανότητα, να αγαπήσουν τη γνώση μέσα από το πρόγραμμα που θα διαπραγματευτούν.
Επίσης μέσα από αυτήν την προσέγγιση,  αναπτύσσονται σχέσεις σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών, μαθητών  και εκπ/κών , με αποτέλεσμα ένα  ευχάριστο και δημιουργικό κλίμα στη σχολική τάξη.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
                Ο συντονιστικός φορέας του δικτύου θα βοηθάει τα σχολεία του Δικτύου με κάθε διαθέσιμο τρόπο (σχετική βιβλιογραφία, συντονισμό επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων, κοινές συναντήσεις, εκδηλώσεις και όπου είναι δυνατόν κοινές επισκέψεις, οργάνωση συναντήσεων και επαφές με ειδικούς επιστήμονες και συνεργάτες του δικτύου, οργάνωση σεμιναρίων, ανακοινώσεις αποτελεσμάτων στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς). Επικοινωνία μέσω διαδικτύου.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ
Στα πλαίσια του Δικτύου έχει οργανωθεί, υλοποιείται και ολοένα εμπλουτίζεται και εξελίσσεται, 2ωρο περιβαλλοντικό – πολιτιστικό μονοπάτι με τίτλο: « Διαδρομές στο φρύδι της πόλης» . Πρόκειται για τις διαδρομές από το Βαρόσι της Έδεσσας προς
·         το Κανναβουργείο
·          το Υπαίθριο Μουσείο Νερού – Καταρράκτες
·         Λόγγο Έδεσσας- Αρχαία πόλη
Το πρόγραμμα διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία και το γνωστικό αντικείμενο που διαπραγματεύεται η ομάδα. Πιθανά θέματα: Νερό, Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική, Παλιά επαγγέλματα,  Μνημεία.


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Ελισάβετ Φράγκου, Υπεύθυνη Σχολ. Δραστηριοτήτων Πέλλας
Έφη Αντωνιάδου, Υπεύθυνη Σχολ. Δραστηριοτήτων Ημαθίας
Κωνσταντίνος Κιουρτσής,  Βιολόγος
Κωνσταντίνος Σταλίδης, Αρχαιολόγος (Εφορία Αρχαιοτήτων Πέλλας)
Γεωργία Δελημπανίδου, Δ/ντρια 8ου  Δ.Σ.  Έδεσσας, πρώην Υπεύθυνη Πολιτιστικών θεμάτων Πέλλας
              

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου