Εκπαιδευτικό υλικό:
Έγκριση Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ψηφιακής Δημιουργίας με τίτλο «Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά»
Αθήνα, 2-11-2016
Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.14/2206/184031/Δ1
Σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνουμε την υλοποίηση του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ψηφιακής Δημιουργίας με τίτλο : «ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ » που διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ι.Φ.) του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε συνεργασία με την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του ΥΠΠΕΘ, για τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.14/2206/184031/Δ1
Σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνουμε την υλοποίηση του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ψηφιακής Δημιουργίας με τίτλο : «ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ » που διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ι.Φ.) του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε συνεργασία με την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του ΥΠΠΕΘ, για τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/ μαθητριών και η ενεργοποίησή τους στο ζήτημα της ισότητας των φύλων μέσω της δημιουργίας πρωτότυπων ψηφιακών έργων με θέμα τη σημασία των παιχνιδιών ως προς την παραγωγή, αναπαραγωγή και εμπέδωση των έμφυλων ρόλων και ανισοτήτων. Το παιχνίδι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο παιδαγωγικός του ρόλος είναι αναμφίβολα ζωτικός παράγοντας για την ανάπτυξη των παιδιών και τον τρόπο πρόσληψης, οργάνωσης και ερμηνείας του κόσμου. Στόχος του διαγωνισμού είναι να κατανοηθεί ότι η έμφυλη διάκριση των παιχνιδιών ενισχύει και παγιώνει τις έμφυλες διχοτομήσεις, τους ιεραρχημένους κοινωνικούς ρόλους και την ανάγκη πλήρωσης των ρόλων αυτών. Παράλληλα να αναδειχθεί η σημασία των έμφυλων στερεοτύπων ως προς τον σχεδιασμό και την εμπορία των παιχνιδιών και συνακόλουθα στην επιλογή και τον τρόπο χρήσης τους.
Επιπλέον, επιμέρους στόχοι της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι: Η ενίσχυση της φαντασίας, αυτενέργειας και πρωτοβουλίας των μαθητών/μαθητριών για καλλιτεχνική έκφραση H ανάπτυξη της πηγαίας δημιουργικότητάς τους Η δυνατότητα καλλιτεχνικής έκφρασης μέσω πρωτότυπων ψηφιακών έργων Η ενίσχυση της συνεργατικότητας και της ομαδικότητας
Η απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, ο ψηφιακός γραμματισμός
Με αφορμή τον διάλογο που έχει ξεκινήσει σε διεθνές επίπεδο για την αναγκαιότητα άρσης του έμφυλου διαχωρισμού των παιχνιδιών οι μαθητές/τριες καλούνται σε συνεργασία με τους /τις εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις απόψεις τους, τους προβληματισμούς τους για το συγκεκριμένο ζήτημα μέσω των ψηφιακών τους δημιουργιών.
Η απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, ο ψηφιακός γραμματισμός
Με αφορμή τον διάλογο που έχει ξεκινήσει σε διεθνές επίπεδο για την αναγκαιότητα άρσης του έμφυλου διαχωρισμού των παιχνιδιών οι μαθητές/τριες καλούνται σε συνεργασία με τους /τις εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις απόψεις τους, τους προβληματισμούς τους για το συγκεκριμένο ζήτημα μέσω των ψηφιακών τους δημιουργιών.
Οι όροι και οι οδηγίες συμμετοχής στο διαγωνισμό καθώς και η διαδικασία αξιολόγησης των έργων αναφέρονται στο επισυναπτόμενο παράρτημα.
Οι μαθητές /μαθήτριες που θα τύχουν διάκρισης καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση (ένα έργο από κάθε κατηγορία), θα λάβουν μέρος σε οργανωμένη εκπαιδευτική επίσκεψη σε χώρους συναφείς με το περιεχόμενο του διαγωνισμού (σχετικό θεματικό πάρκο ή εναλλακτικά μουσείο). Η εκπαιδευτική επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του σχολικού έτους 2016-2017. Η απονομή των τιμητικών διακρίσεων θα γίνει σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του σχολικού έτους 2016-2017. Οι συμμετοχές που θα ξεχωρίσουν θα προβληθούν και από την επίσημη ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ι.Φ. www.isotita.gr
Ψηφιακές βεβαιώσεις συμμετοχής θα λάβουν όλες οι σχολικές μονάδες, οι υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/ μαθήτριες που θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό.
Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι δωρεάν και προαιρετική για τους μαθητές και θα πραγματοποιηθεί, χωρίς να παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων και μετά από συνεννόηση με τους Δ/ντές/τριες και τον σύλλογο διδασκόντων των σχολικών μονάδων, ενώ για τη συμμετοχή των μαθητών απαιτείται η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων και κηδεμόνων αυτών. Επισημαίνεται επίσης, ότι απαγορεύεται η διανομή έντυπου υλικού η οποία αφορά έμμεση ή άμεση διαφήμιση παροχής υπηρεσιών ατόμων/φορέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου